Candles5

Hobbykokken 9 år!

Candles5
Foto: Creative Commons

I dag er det nøyaktig 9 år siden jeg tok alter egoet Hobbykokken og startet matblogg. Det har vært en fantastisk reise inn i det ukjente og stadig nye dører åpner seg for hvert år som går. Den største begivenheten for meg dette året var utvilsomt samarbeidet med ChefSteps.com og jeg ser frem til hva fremtiden bringer med dem.

Som jeg har fortalt mange ganger før startet dette lille eventyret med at jeg hele tiden glemte å sende oppskrifter til en god venninne av meg (Hei, Cecilie) og jeg rasket sammen en blogg på 5 minutter for å alltid ha dem tilgjengelig. Etterhvert har det ballet på seg som det heter og i årenes løp av jeg vært innom alle medier som finnes, inkludert bok, TV, radio, en hel haug med aviser , nettsteder og matblader og selvfølgelig sosiale medier. De siste to årene har jeg også hatt en fast matspalte hver lørdag i avisene Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidene som jeg har satt veldig stor pris på å skrive.

Jeg er overhodet ikke den matbloggeren i Norge med fleste lesere, langt der ifra. Men jeg er antakeligvis den matbloggeren med de mest matinteresserte leserne og det er noe jeg setter stor pris på. Jeg føler vi at i er på en reise sammen og jeg får minst like mye tilbake som jeg gir, så tusen takk for det alle sammen.

I tillegg til dere som leser bloggen er det også noen personer jeg vil takke og det er først og fremst min kone som lar meg være meg og dyrke mine store interesse uforstyrret og med stor støtte. Jeg vil også takke min faste fotograf Magnus Wintersborg og stor raushet og godt vennskap. Det skiller 15 år mellom oss med det er ingen problem – you make me feel so young. Johannes og Finn har også blitt veldig gode støttespillere de siste par årene og jeg frem til fortsettelsen med dere begge.

Året som gikk har ikke vært mitt mest aktive år som blogger, men det skyldes hovedsakelig at bok og artikkelskriving har tatt veldig mye av tiden min. Fra og meg 19. desember legges lørdagsmagasinene jeg har skrevet for ned og det vil uten tvil frigjøre mye energi til å trappe opp bloggingen igjen. Målet for mitt tiende år er uten tvil å bli enda mer nerdete og å skrive enda lengre innlegg, så hold fast.

Tusen takk for følget så langt – jeg gleder meg til fortsettelsen!

Olav

 

3 thoughts on “Hobbykokken 9 år!

  1. Gratulerer med overstått feiring :-D
    Godt å høre at «energilekkasjen» tettes, og at du kan rette energien rett vei :-)
    Ser frem til masse nerding og inspirasjon!!
    God jul *<]:{)

  2. Tusen takk for en fantastisk blogg! Betryggende at du skriver om en fortsatt voksende motivasjon og inspirasjon, til å nerde rundt mat og alt som hører til. Ønsker deg en riktig god jul.

Legg igjen en kommentar

