Liten rapport fra Barcelona

Forrige helg var jeg noen dager med jobb i Barcelona og turen har virkelig stått i matens tegn. Vi bodde på et hotel på La Lambla og bare to minutter unna ligger Europas eldste matmarked i kontinuerlig drift. La Boqueria startet i 1836 og har holdt på siden. For å sette det litt i perspektiv kan jeg fortelle at den fantastiske Slakter Idsøe i Stavanger har holdt på helt siden 1828 .

Norges savner sårt noe tilsvarende og det nærmeste man kommer er Kjøttbasaren i Bergen. Til neste år skjer det imidlertid noe nytt og jeg tenker det er mange matentusiaster med meg som gleder seg til Vulkan Mathall åpner i Oslo høsten 2012.

Det ble selvsagt kjøpt en del godsaker fra La Boqueria, men dessverre kan man jo ikke drasse med seg alt man har lyst på på flyturen hjem. Jeg legger her ut en del bilder som jeg tok og jeg ber dere legge merke til alle de forskjellige stykningene av kjøtt og ikke minst at det er mulig å få tak i hele dyr som f. eks. lam og kanin.

3 thoughts on “Liten rapport fra Barcelona

Legg igjen en kommentar

