Deilig sandwich

Jeg er veldig glad i sandwicher og når man har deilig eltefritt grytebrød (no knead-brød) i hus så er det få ting som er så godt som en god sandwich. Vi drar ganske ofte å besøker venner og familie i Stavanger og stikker vi alltid innom Norges utvilsomt beste slakter, nemlig Slakter Idsøe. Der har de en rekke spesialiteter, men deres Amerika-bacon er kjent langt utenover Stavangers grenser. Vi var hos Idsøe for noen uker siden og tror du ikke at vi fikk plass til litt bacon da også, gitt!

Min favorittsandwich består av:
To skiver favorittbrød
Tomat
Salat
Bacon
Kyllingfilet, stekt og strimlet
Honning/sennep-majones

Du må selv bestemme mengdeforholdene for å lage din egen favoritt, men denne smakskombinasjonen synes i allefall jeg er fantastisk. Oppskrift på honning/sennep-majones er som følger:

100 g majones
20 g Dijon-sennep, gjerne grov type
20 g honning

Ha alle ingrediensene i en liten bolle og visp god sammen. Du kan gjerne lage opp litt når du først er i gang – det går for unna ;-)

Hvis jeg skal på tur pleier jeg å pakke sandwichene i cling-film og dele dem i to rett før jeg skal spise dem.

4 thoughts on “Deilig sandwich

    1. Jeg driver intens lobbyvirksomhet for å få noen til å selge Idsøe-varer her nede på Sørlandet ,-)

    2. By the way: Super-duper blogg du har!! Jeg leser den ofte, selv om jeg ikke er «enestående» ;-)

      Olav

  1. Idsøebacon er godt å ha ja. Måtte bruke Tulip-bacon idag, og det gjør jeg helst ikke fler ganger.

    Forøvrig finner jeg det morsomt at Idsøe sitt skikkelige bacon, dog vacuumpakket, er det billigste baconet helgø har, om en ser bort fra 3pk firstprice.

Legg igjen en kommentar

