Norske matblogger

Jeg har blitt bedt av en av mine lesere om å sette opp en liste med norske matblogger. Det gjør jeg i utgangspunktet gjerne, fordi jeg leser mange av dem og setter veldig stor pris på dem. Problemet blir jo da at man for kan glemme noen, og det er jo overhodet ikke meningen. Så for de jeg har glemt er det bare å skrive det i kommentar-feltet, så skal jeg legge dem til. Jeg beklager på forhånd :-)

Dette er overhodet ikke noen form for rangeringsliste og bloggene står i ikke-prioritert rekkefølge:

Lekkermunn
Bitesize
Andreas Viestad
Vaffelhjerte
Ordentligmat
Khymos
Mat med Monkis
Halvtomtglass
Pepperkverna
Mammaberitsmat
Grys kjøkkenskriverier
Trines mektige matblogg
Epistel
KraftByrå

Sånn, det får holde i første omgang. Nå er det bare å sitte å vente på all hat-mailen om blogger som jeg har glemt… ;-)

45 thoughts on “Norske matblogger

  1. Ingen hat-mail dette.. :) I høyremenyen er det en liste over alle opplysningskontorene. Sjømat har ikke eget opplysningskontor, men Eksportutvalget for Fisk fyller denne funksjonen for norsk sjømat på http://www.godfisk.no, på samme måte som Opplysningskontoret for Kjøtt markedsfører norsk kjøtt på matprat.no.

  2. Eg skriv mykje om mat, men også om andre ting. Du får sjekke, og sjå om du vil ha meg på lista. ;-) Eg skriv også i Sunnmørsposten (papirutgåva) annankvar laurdag.

  3. Mange av disse er mine favoritter også, spesielt Lekkermunn og vaffelhjerte.com og Trines mektige matblogg. Forresten, takk for at du tok med min blogg :)

  4. Tilbaketråkk: Norske matblogger
  5. Spiseplikt og Eva hører vel til? Hva med Veggie in Norway? Vurderte å legge dem til hos oss på ordentligmat.no , men fant ut at jeg brøt lisensen din da.
    Legger du til, så kopierer vi?
    Lurte også på om alfabetisering er en ide ettersom listen blir lenger.

    1. Selvfølgelig hører de med :-) Nå er de lagt til, så det er bare å kopiere av hjertens lyst!
      Jeg skal ta å alfabetisere dem i morgen :-)

  6. Men du måste ju besöka min matblogg också. Den är dock svensk, men det kanske räknad lite som norsk eftersom jag bor i Norge sen några år tillbaka? ;)

  7. Hei
    Bare et innspill: Vi har stjålet posten din, og oppfordrer flest mulig til å gjøre det samme for å spre det glade budskap. Det som er veldig lite gunstig er jo at du selv IKKE står på listen? Hobbykokken.no på listen nå!

  8. Heisann! Takk for kommentaren på bloggen, det var kjempehyggelg! Klart man må skrive om de som inspirerer til en sunnere livsstil. Det er helt klart den foretrukne veien å gå!
    Denne listen likte jeg, tusen takk! :)

  9. Jeg har lyst til å melde inn min egen matblogg på listen også. Det er ikke noen proff blogg, men det er kanskje plass for amatører også. Du får ta en titt og vurdere selv.

    Liker forøvrig bloggen din veldig godt, har nylig oppdaget den.

    Mvh Torill

  10. Da er jeg så beskjeden at jeg tipser om min egen matblogg jeg også. Ser det er flere som har gjort det ;)

    http://ingvildsmatblogg.blogspot.com/

    Du skal da ikke halshugges fordi du ikke har fått med deg oss alle, vi begynner faktisk å bli noen. På bloggen linker jeg til 59 andre matblogger i blogglisten min:)

    Klem Ingvild

  11. Ser det er lenge siden dette innlegget var publisert. Men jeg tar meg likevel den friheten til å tipse om min egen matblogg. Skriver om sunn hjemmelaget mat og aktuelle tema om kosthold og ernæring.

    Bloggen er ganske ny, så jeg ser frem til å fortsette!

    http://sunnogfrisk.wordpress.com/

    Det begynner å bli mange matblogger, og det er bra! Ser det finnes egne sider for norske interiørblogger og norske fotoblogger o.l. Kanskje det hadde vært en idé å fått en side for norske matblogger også? :)

  12. Hei Hobbykokken!

    Siden jeg er forholdsvis ny matblogger, tillater jeg meg å legge igjen en liten kommentar her – så kan du legge meg til i oversikten din om du vil.

    Jeg ser forresten at jeg allerede har flere treff fra deg, via blogglisten din. Jeg setter veldig pris på at du har lagt meg til, siden jeg som sagt er ganske fersk. Tusen takk!

    Hilsen Ina

  13. Tenkte jeg bare skulle påpeke at disse to linkene:
    Spiseplikt
    Veggie in Norway
    Ikke åpner seg i nytt vindu, men i eksisterende vindu.
    Det kan jo være litt dumt….. :)

  14. Ingen hatmail herfra heller. Bare å gjøre oppmerksom på at det finnes et nettsted som kun heter Smak. Og som driver med denslags. Smaker altså. En blanding av reisebrev, kjøkkenopplevelser, vinsmaking og restaurantbesøk. God julestemning om dagen med tilnærmet daglige oppdateringer. Det var reklamen.

  15. Ny blogg på trappene. Fersk med dette selv, så spent på tiden fremover og blir gjerne med i listen ovenfor. Står litt om meg og min blogg i første innlegget :)

    Thomas

  16. Super blogg du har! Ta gjerne turen innom min beskjedne matblogg for ENEstående husholdninger (og de som kan den lille gangetabellen). Blir gjerne nevnt på listen din :-)

  17. Hei, ser at du ønsker flere norske matblogger på listen din. I den sammenheng vil jeg foreslå kokepunktet.no hvor jeg skriver om min lidenskap for mat og matlaging.

Legg igjen en kommentar

