Verdens peneste matblogg – www.cannelle-vanille.com

cannelle

De siste 4 månedene har jeg vært på twitter (@hobbykokken) og det har vært en utelukkende positiv opplevelse. I går ble jeg tipset om matbloggen http://www.cannelle-vanille.blogspot.com av den meget dyktige og inspirerende matjournalisten Hanne Stensvold (@sthanne). Jeg ble helt slått i bakken av hvor flott denne bloggen er, og jeg tok umiddelbart kontakt med personen som står bak, amerikanske Aran Goyoaga.Photo by Aran Goyoaga - www.arangoyoaga.com

Jeg vil så gjerne dele denne fantastiske bloggen med dere, så snille Aran har gitt meg tillatelse til å gjengi noen av bildene hennes på denne bloggen – tusen takk!

Som man kan lese på bloggen hennes har hun tidligere jobbet som dessert-kokk og jobber i dag som matstylist og fotograf. I Norge i dag har vi mange fine matblogger, men det er allikevel et stykke opp til våre amerikanske kolleger. Det som spesielt skiller proffene (for det er jo det de er) fra amatørene er at veldig mange av dem enten er eller bruker profesjonelle fotografer. Med alle forbehold om at jeg ikke har sett alle norske blogger vil jeg trekke frem gladedager.blogspot.com, lekkermunn.blogspot.com og halvtomtglass.blogspot.com som norske blogger som kan hamle opp med de utenlandske når det gjelder bilder.

Photo by Aran Goyoaga - www.cannelle-vanille.com
Photo by Aran Goyoaga - http://www.cannelle-vanille.com

Siden jeg først kom over denne bloggen i går, så har jeg ikke fått prøvd noen av oppskriftene enda, men ingen trenger vel å lure på hva jeg skal gjøre til helga. Jeg har til og med fått lov til å oversette og tilpasse en av oppskriftene hennes etterhvert, så følg med. I mellomtiden kan du følge henne på twitter (@cannellevanille) eller rett og slett bare gå inn på på bloggen hennes: cannelle-vanille.blgospot.com.

Photo by Aran Goyoaga - www.arangoyoaga.com
Photo by Aran Goyoaga - http://www.arangoyoaga.com

De som ønsker å lese mer om Aran og bloggen hennes kan gå inn her:

http://cannelle-vanille.blogspot.com/2008/01/about-cannelle-et-vanille.html

Og så en liten kredit til Aran(for jeg vet hun leser dette), men den blir jo da på engelsk:

Dear Aran!

Thank you ever so much for letting me use some of your pictures. I spent hours last night reading your fantastic blog, you give us foodies in Norway something to aspire to. Looking forward to reading your blog in the future.

Olav

Ps. Når jeg tok kontakt med Aran synes hun det var gøy at jeg var fra Norge, fordi hennes venninne Bea hadde blitt kontaktet av den tidligere nevnte Hanne Stensvold som er journalist i Maison Mat & Vin ang. bloggen hennes latartinegourmande.com. I september-utgaven av Mat & Vin kunne man lese om forskjellige matblogger rundt om i verden og Bea var en av de utvalgte. Dette er også en veldig bra blogg, men jeg har nå forelsket meg litt i Aran sin ;-) Den utgaven av Mat & Vin er fremdeles i salg, så det er bare å komme seg ned på Narvesen å få kjøpt den!

5 thoughts on “Verdens peneste matblogg – www.cannelle-vanille.com

  1. Superfin blogg du anbefaler! Takk for at du deler. Inspirerende bilder.. men for min lille laptop så er de faktisk for store.. jeg liker å se hele bildet i en engang.. ikke måtte skrolle for å få sett hele. Men virkelig en lekkerhet er det.
    Den andre, la tartinegoutmande har jeg lest lenge, husker ikke hvor jeg kom over den. De norske er jeg ikke kjent med, og skal ta en titt. :-)

    Jeg skal fotografere en bok om superfood nå.. utrolig spennende og lærerikt. Prestasjonsangst….uhuuuuuu

    Men du, sjekk linken til vaniljebloggen.. stemer ikke helt. Et punktum i begynnelsen der som må bort, bla.?

    1. Hei!

      Den er virkelig utrolig fin, ja. Og hun som driver er jo utrolig flink. Gøy med superfood – det blir vel ikke bare bilder av blåbær? ;-)

      Jeg har sjekket linken og rettet den – takk skal du ha! :-)

      Olav

Legg igjen en kommentar

