Tomater fra svigers!

tomater

Svigers har nettopp vært på besøk fra Tananger og da pleier de alltid å ta med seg noe fra drivhuset – denne gangen ble det tomater. Det er når en spiser sånne tomater at en skjønner at de «tomatene» man spiser til vanlig egentlig er ganske langt fra det de egentlig skal smake. Noen av disse tomatene skal få ende sine liv i en salat senere i dag, mens resten av dem skal få bli med i gryta når jeg skal lage den ukentlige batch´en med tomatsaus.

Takk svigers – vi gleder oss allerede til neste forsyning!

3 thoughts on “Tomater fra svigers!

  1. Har ikke vært innom sidene dine på lenge! Mye godt hos deg. Og så fint å se at det er flere som gir barna noe annet enn «barnemeny»!

    Som min niåring sier,:»Hvorfor er det bestandig is til barnedessert. Skjønner de ikke at barn liker mass!e?!»

    Hege

  2. Hei

    Ser du setter pris på gode tomater. Vi har lagt oss i selen for å finne Den beste tomaten (stor type) Vi mener å ha funnet den rette sorten (flavance). Riktig nok veldig vanskelig å dyrke, men desto bedre på smak og farge enn vanlige tomater

    du finner dem i Coop sine butikker som Flavance tomat under «smak forkjellen» segmentet.

    med vennlig hilsen

    Jøran Wiig

    1. Hei!

      Tomater er jeg veldig glad i, ja. Jeg har ikke hørt om flavance-tomater, men de skal jeg prøve neste gang jeg er i butikken ;-)

Legg igjen en kommentar

