BOMBE!

sjokoladebombe1

Jeg har laget denne kaken til en konfirmasjon i morgen. Det er en skikkelig killer og veier godt over 2 kilo. Den består av over en kilo sjokolade og har 14 egg i lasten. Av en eller annen grunn har den slått veldig godt an i omgangskretsen vår. Jeg har lagd den så mange ganger at jeg begynner å bli lei av både å lage den og av å spise den :-)

På min reise i gastronomiens verden har jeg i utgangspunktet ikke tid eller lyst til å stoppe så mye opp, når jeg mestrer noe er det bare å ta tak i neste utfordring. Jeg slet lenge med å lage den perfekte terte-bunn, men med litt hjelp fra bøkene til Michel Roux og Bo Friberg gikk det greit til slutt. Nøkkelen ligger i (som alltid) å bruke nok av tid og ikke minst la deigen kjøle godt ned mellom slagene…

Jeg har lagt ut oppskriften til denne kaken før, så det er bare å ta på forkleet og brette opp armene :-)

Enjoy!

Legg igjen en kommentar

